تلفن سه رقمی ۱۳۷ که متعلق به شهرداری ها است یکی از راه های آسان و سریع برای برقراری ارتباط شهروندان با شهرداری است. تا بتوانند درخواست ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در تمامی حوزه های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام نموده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت نمایند.
از اهداف سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ میتوان به موارد زیر اشاره نمود
• تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی
• کاهش مراجعات حضوری شهروندان برای پیگیری امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک
• افزایش حیطه نظارت و کنترل مدیران شهرداری
• دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان
• ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات شهر با هدف طبقه بندی و بررسی دقیق و آماری مشکلات بصورت منطقه ای و محله ای
• افزایش احساس تعلق و مسئولیت شهروندان و بهبود رضایتمندی آنها
• افزایش مشارکت و نظارت شهروندان بر امور شهری
• بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری
• شناسایی شهروندان مسئول مشارکت آنها در امور شهرداری
فواید و نتایج ۱۳۷ برای شهروندان
• مشارکت در تصمیم گیری های شهری
• افزایش کیفیت خدمات شهرداری
• کاهش مراجعات حضوری شهروندان برای پیگیری درخواست ها
فواید و نتایج ۱۳۷ برای شهرداری
• افزایش کارآمدی کارکنان شهرداری
• افزایش اثربخش خدمات ارائه شده
• ارتقا علمی و توانمند سازی منابع انسانی
• جذب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها
• برنامه ریزی بر اساس نیاز های شهروندان بصورت محله ای
• ارزیابی شهرداری در بخش های مختلف